Kakaolu Biscotti


Malzemeler:

3 dolu çorba kaşığı tereyağ (oda sıcaklığında)
Yarım su bardağı kakao
1 su bardağı toz şeker (ben daha az kullanıyorum)
Yarım çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 yumurta
1 yumurta akı
üstü için fındık ya da badem

Yapılışı:

Tereyağı ve şeker mikser ile iyice bütünleşene kadar çırpılır. Daha sonra yumurtalar tek tek eklenerek çırpılmaya devam edilir. Kuru malzemeler ayrı bir kaba tek tek elenir ve karıştırıldıktan sonra, önceki çırptığımız karışımın içine yavaş yavaş ilave edilerek kaşıkla karıştırılır. Yoğurulmaya başlanır ve gerekirse un eklenir. İşlem bittikten sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine hamur ikiye bölünüp, 2 parçaya da ince uzun bir şekil verilir. Üzerlerine yumurta akı sürülür ve biraz şeker ve dilediğiniz bir şeyle süslenir. (Ben dilimlenmiş badem ile süsledim.) 180 derece fırında 10-15 dk pişirilir. Benim fırınım için 10 dk yeterli. (Her fırının pişirme süresi farklıdır) Daha sonra fırından çıkartılan biscottiler, soğuduktan sonra verev şekilde kesilir. Kesilen parçalar yan çevrilerek fırın telinde 5-10 dakika daha pişirilir. Bu işlemin amacı, biscottilerin daha sert olmasını sağlmaktır. Biscottiler 1 hafta boyunca tazeliğini hava almayan bir kapta koruyabilir.
Afiyet olsun!

0 comments:

About

Search This Blog